Alla inlägg under augusti 2011

Av Camilla - 31 augusti 2011 14:45

D¨å har höstterminen startat igen ! Är redan helt slut efter bara 3 dagar. I måndags började jag alltså engelska A, känns som att det kommer bli väldigt svårt men kul. Måndagen började inte på bästa sätt då jag kom försent till uppropet, inte helt mitt fel, var ju trafikkaos så fick ställa bilen långt långt borta! Fick ävern informerat när jag rusade in anfådd och svettig att de precis ropat upp mitt namn, missade det med ca 10 sek ;) Därefter fick jag lite andningspaus så tog en kaffe med bästaste Marie, var verkligen behvöigt :D. Sedan var det dags för första lektionen, phonetics, väldigt kul men ack så svårt. Sedan var dagen slut, på kvällen blev det sedan att åka ner och träna en timme på golfbanan, behövde verkligen rensa huvudet lite :P. Pratade även med Kimpedimp som börjat jobba, verkar som hon trivs väldigt bra så det känns ju väldigt kul :D.


På tisdagen blev det att plugga en hel del. Blev dock inte bara att plugga vi gick även på föreningsmässan, men fick iaf lite plugg gjort :) På kvällen blev det att umgås med syrran, blev lite tv-spels spelande. Väldigt trevligt :)


Idag har jag varit i skolan hela dagen, så nu blir det nog att vila lite, sedan ska ajg försöka plugga lite innan golfträningen i början och ikväll tänker jag nog göra så lite som möjligt :P

Av Camilla - 27 augusti 2011 11:39

Ja, jag har ju sedan en  tid lagt gitarren på hyllan. tyckte att det var jätte kul att spela guitarr men är ju inte det minsta musikalisk så  insåg väl att detta inte var något för mig. Nu har jag dock hittat mig en ny hobby, golf. Började att spela golf när jag var 11 år, men hade väl inte riktigt tålamodet då, har under årens lopp stått lite på ranchen och slagit något år försökte jag nog fortsätta på mitt gröna kort men tålamodet fanns inte där då heller och jag ville inte lägga ner så mycket tid på det. I somras ändrades dock detta, precis innan jag skulle åka till Peace and love käkade ajg lunch på giolfbanan med pappa. Han frågade om jag inte var sugen att börja spela igen, jag sa att lite sugen var jag nog. Sedan under peace and love så var jag på besök hos min faster och farbror som också spelar golf och när jag kom hem efter Peace and love hade jag bestämt mig för att ge det en chans till. Sedan dess har jag varit fast och från och med igår har jag officiellt handikapp :D Jag är hur glad och nöjd som helst!


Idag kanske det blir en runda igen, är dock lite trött men efter att knappt ha motionerat något alls denna vår till att göra det ganska regelbundet så är det ju inte så konstigt att man blir trött efter en 2 timmars runda :P  Och det äör ju så kul även när det går dåligt och nu när jag börjar skolan snart igen kanske man inte kan spela lika mycket så får väl passa på :)


Nu ska jag nog antinegn lata mig eller plugga lite innan vi ska gå ut och ikväll blir det mat och filmmys med två av mina favoriter :)


Av Camilla - 24 augusti 2011 13:24

Idag är en riktig segisdag, inte gjort mycket vettigt idag. Ingen direkt ork överhuvudtaget idag.


Gårdagen däremot fick jag en massa gjort! Fixat en hel del inför flytten och så blev det att införskaffa sig ett par nya byxor. Hann även med en promend med mamma :) Lagade även en laxgryta igår med pressad potatis till, aldrig gjort den förut, den blev riktigt god.

Av Camilla - 18 augusti 2011 15:11

Som rubriken säger så är jag väldigt lycklig! Hur kan man vara annat när man har helt underbara människor omkring sig?


Igår hade jag en helt underbar dag, först fick jag lite ärenden uträttad på fm och så hann jag även med en timmes träning på ranchen. På kvällen serverades det kkräftor och räkpaj. Sedan hade jag mamma och syrran filmkväll med fruktsallad, vi såg på I am number four. Verkligen en toppen kväll! :D Det är sådan kvällar som man kan leva på länge :)


Idag har jag suttit och kollat på massa How I met your mother avsnitt och bara tagit det lugnt :) Ikväll blir det dock att gå en golfruna med pappa, ska bli riktigt kul!


Just det i måndags var jag och hälsade på Kimpedimp som är hemma över sommaren, fick även träffa sötingen Challe :), extremt söt ! Sedan fick jag även träffa griisen, lilla plutten!.

Av Camilla - 18 augusti 2011 15:09

Den här låten är helt underbart fin! Jag älskar den verkligen ! Så underbart fin!


Chris Medina - What are words

 

Av Camilla - 17 augusti 2011 12:13

Den här låten är den nyaste låten som jag gillar!. Det är väl kanske inte den mest seriösa låten, men tycker att den är riktigt bra! Den gör en glad, speciellt när man ser videon !


Golf Boys - Oh Oh Oh

 

Av Camilla - 16 augusti 2011 13:24

Detta var inte lätt, då jag gillar väldigt många gamla låtar. Men detta är verkligen en favorit! Kommer ihåg att under sommaren 99 (tror jag att det var), så var familjen i Frankrike, och pappa köpte en skiva med den här låten! Spelade i stort sett sönder den här låten den sommaren.


The Beatles - I've just seen her face

 


Av Camilla - 13 augusti 2011 14:45

Har haft väldigt svårt att sova en tid, så tänkte att jag skulle få sova ut idag, sov till 11.50 Lite längre än planerat, men skönt var det :)


Igår gick jag min andra golfrunda på 10 år typ :P, gick väl sådär, men det är riktigt kul att få spela. Det är när man spelar som man upptäcker hur mycket det är man behöver träna på, så tänkte snart dra iväg till golfbanan och öva lite korta chippar och puttar. För närspelet fungerade inte alls igår!


Nej nu ska jag nog ta mig något att äta !

Ovido - Quiz & Flashcards