Alla inlägg under januari 2011

Av Camilla - 31 januari 2011 13:29

Då har man tagit tag i pluggandet igen då, har även gjort att pluggschema för dagen :P och på mitt schema nu så står det lunch så får väl lyda schemat helt enkelt :P.


angående rubriken så tänkte jag bara kommentera mitt gitarrspelande lite granna, har väl övat i snart tre veckor och jag kan säga att n är jag ännu mer imponerad över de som faktiskt kan spela. Det är ju hur svårt som helst, sedan har jag väl inte valt de enklaste låtarna heller men ändå, men kul är det så jag tänker inte ge upp än i alla fall :)


Nej nu var det lunch ja :)



Av Camilla - 31 januari 2011 11:32

Dagens låt: We are all thje winners - Nick Borgen


Den här låten var min absoluta favoritlåt när jag var liten, brukade gå omkring och sjunga på den jämt, det var även innan jag förstod vad we are all the winners betydde, men hur kan man inte gilla den här låten, texten melodin. Den får mig att må bra. Detta är en riktig allsångslåt och så går det att ta i och sjunga falskt och härligt till den, för det handlar inte alltid om att sjunga fint utan att ha känsla :)


http://open.spotify.com/track/1c9caYbKwmvyWLaL34qN8W





Ja det var dagens låt det :)

Av Camilla - 31 januari 2011 10:16

Måndag morgon, :D, en hel ny vecka full med härliga äventyr och möjligyheter :D   Idag blev det lite sovmorogon, kände att det var välbehövligt. Har varit förkyld en tid nu, men det blir iaf bättre så idag blir det att ta sig ut på en promenad och förhoppningsvis ska ajg kunna träna i veckan, hoppas även att nacken är bra då, har nämligen hade nämligen nackspärr i förra veckan och då är det nog inte så bra att träna direkt.. Nu ska jag snart äta lite fukost och sedan plugga :)


Angående rubriken så är det ur en av mina absoluta favoritlåtar, den kommer nog presenteras som dagens låt lite senare, men nu är det kaffe och lite läsande som väntar :)




Av Camilla - 30 januari 2011 21:33

Ja, musik det är något som är väldigt viktigt för mig. Får dock höra den del att jag har dålig musiksmak. Visst min musiksmak är ganska så blandad och nej caramelldansen kanske inte anses vara någon "bra" låt och folk får gärna ha åsikter om min musiksmak för den är väldigt blandad det är jag medveten om :). Men för mig är bra musik en musik som får mig att må bra, gör mig glad när jag behöver muntras upp så därför bryr jag mig inte om vad folk tycker om min musiksmak för så länge den gör mig glad och gör att jag mår bra så får folk helt enkelt stå ut med den :)


Därför tänker jag börja att dela med mig av dagens/veckans låt och det gör jag för min skull..


" You are the meaning in my life, you are the inspiration"




Av Camilla - 11 januari 2011 10:17

Ja, jag vet att jag har svårt att sova när jag tränat på kvällen, men att somna kl 2 efter en träning är inte jätte bra speciellt inte när man är hur trött som helst men inte kan sova.. Aja, ska iaf testa några gånger till så får vi se om detta är något som kommer störa mig för mycket, lite typiskt då jag tyckte att det var väldigt kul :(..


Idag är det plugg som väntar, ska läsa och opponera på ett arbete, sista seminariet i morgon för den här delkursen :)


Ikväll blir det sedan möte, första mötet på ganska så länge :), ska bli kul..


Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe och plocka undan lite :).


see yaaa

Av Camilla - 10 januari 2011 22:02

Idag var jag på innebandyträning för första gången på ca 1 år !, oj oj vad jobbigt det är och oj oj vad jag känner att jag inte sprungit eller annat ansträngande på väldigt länge, dags att ändra på det nu !, Det var iaf väldigt kul, kul att få lite lite med klubba och boll igen.. Men nu har jag så ont i min kropp:P Känns att jag har tränat iaf :P..


Nu blir det att hoppa in iduschen och sedan plinga på gitarren innan man ska sova :)


see yaaa

Av Camilla - 9 januari 2011 18:13

Jag och Kimmy fick för oss att gå hem igår från stan, eftersom det var så sjukt halt så valde vi att gå på vägen, helt plötsligt så skriker Kimmy att det kommer en bil, rent instinktivt så hoppar jag åt sidan i en liten snödriva, trodde jag.. Det var en väldigt stor snödriva, väldigt djup och bred så det tog väl ca 5 min för mig att ta mig därifrån:P En kille kom förbi och frågade på engelska om jag var okej och jag försökte då förklara att jag bara försökte undvika bilen :P haha så det kan gå ibland :P


Idag har ajg ägnat en del av min tid till att se på längdskidor, gick inte så bra för svenskarna idag, Kalla kom på en femte plats, Richardsson på 9 tror jag och Hellner blev nog 14 eller något sådant. Måste säga att Petter Nortug och Johaug imponerade på mig idag, sjukt stark insats från de norska längdskidåkarna, kan ju säga att jag längtar lite till VM, ska bli väldigt kul att se :)


På senare tid har jag fått för mig att jag vill lära mig att spela gitarr, och det går väl inte så bra, är ju inget underbarn direkt :P, men kul är detoch jag blir ju lite bättre för varje gång och det är ju alltid något, så nu ska jag byta strängar på gitarren och "spela" lite.


see yaaa

Av Camilla - 8 januari 2011 13:51

Sitter för tillfället och kollar lite skidor på tv, gick ju inte allt för bra för svenskarnas del i tour the ski idag. Hellner hamnade väl på en 22a plats, men Richardsson blev nog 8e eller något sådant.. Han har i alla fall ett ganska bra utgångläge för en pallplats i morgon. Måste ju tyvärr erkänna att Petter Nortug imponerade idag, tog max på alla bonussekundra. 


Hittade några härliga mästerskapslåtar, tänkte dela med mig av några av mina favoriter..



Vet inte om detta var inför något mästerskap men låten är väldigt härlig för det :P


Detta är väl lite av en favorit, hittade dock inte den officiella musikvideon men låten är ju bra ändå :)



signerat Cammy

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards