Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla - 30 januari 2009 12:34

Livet är inte alltid rolig och lätt. Det finns vissa stunder då man bara vill gömma sig inne och inte komma ut på ett bra tag. Men det är i de sv¨ra stunderna som du pptäcker vilka dina erliga vänner är. Jag är så glad att jag har så många underbara vänner som finns där för mig:).. För just nu befinner jag mig i en period i mitt liv då jag inte riktigt bet vad jag vill:S Jag hoppas att jag kommer på det:)Varför ska folk krångla till allt:S:/


seee yaaa

Av Camilla - 28 januari 2009 00:27

Såå jäkla bra;D;D haha vänner muntrar upp en i de flesta lägena;)

Av Camilla - 28 januari 2009 00:23

Ja den här dagen har inte varit den roligaste.. De ringde i morse och ville att jag skulle jobba på min gamla VFU skola, men tyvärr så hade jag lektioner i skolan från 8-20 idag:S.. Dagen har därför varit rätt tråkig.. Tur hade jag kim med mig så dagen blev helt okej ändå. Var as trött när jag kom hem, var rätt nere, men som tur är har jag en helt underbar vän som finns där och lyssnar, tack Sanne:).. Nä nu funderar jag på sängen:) skulle vara rätt sköönt:)



see yaaa

Av Camilla - 24 januari 2009 10:47

jaa, skulle väl ljuga om jag sa att jag mådde bra;).. Sovit cirkus 6 timmar i natt;).. Men hade så jäkla kul igår:).. Jag har de bästaste vännerna:).. Kul att få festa lite med er girls igen. Ikväll blir att tträffa Totti:).. Men först blire att gå till Coop med Kimmen och sen städa och sedan se på syrrans match..:).. :D:D hahaha i morrn ska jag iaf sova hela dagen;) Förresten måste ju bara lägga upp den här videon, skönaste låten:):D och den återkom kontinuerligt under gårdagskvällen;) haha


seee yaaa

Av Camilla - 22 januari 2009 10:47

Mitt liv som 80-tals barn!

Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem

Vi som slog in skolböckerna i diverse fina papper/skydd för att vi behandlade dem med respekt

Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade

Vi som har sparat en blå/röd kudde fylld med märken såsom silverfisken och baddaren

Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen

Vi som samlade på allt - främst kapsyler och sudd

Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail

Vi som upptäckte erotik genom ryska posten och snurra flaskan

Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan

Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram

Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs

Vi som spelade in musik på kasettband genom radion

Vi som läste i skolan

Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen

Vi som hade påtvingade brevvänner i grannorten

Vi som läste KP

Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga

Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem

Vi som använde telefonkort och detta var innan mobilernas tid

Vi som fick förbud att använda tamagoshi på lektionerna

Vi som spelade snake på datorn som små innan det dök upp på mobiltelefonen i tonåren

Vi som älskade bockstyren och max antal växlar på cyklar

Vi som var de som började med lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade hjärtat att sluta med det

Vi som vara jäkligt skeptiska till MSN när det kom då ICQ faktiskt fungerade alldeles utmärkt

Vi som lärde oss hantera MS Dos för att kunna spela pc-spel

Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet

Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen, då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."

Vi som var tvungna att blåsa i våra nintendospel för att de i överhuvudtaget skulle fungera, teknik: kraftigt men utan salivstänk

Vi som i våra busringningar aldrig lyckades lika bra som Hassan gjorde på radio

Vi som käkade Raider och inte Twix!

Vi som tyckte att vi var extremt välberesta genom timmar framför BackPacker (1 och 2)

Vi som hade bänkar med lock på

Vi som fick onödigt mycket information om att vi skulle ringa 112 i stället för 90 000

Vi som gjorde fingerlekar med garn såsom vaggan, eifeltornet, fiskenätet

Vi som kunde ringa in och få chansen att spela Hugo i direktsändning (och tycka alla andra var så dåliga) för att vinna sega råttor av Sofi Propp

Vi som vet hur man gör popcorn på spisen

Vi som lärt oss räkna genom att räkna antal pet-flaskor som behövs pantas för att köpa 100 st 50-örestuggummin

Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare

Vi som i våra egna dagböcker inte kunde undvika att använda samma fraser som i "Berts Dagbok"

Vi som trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen

Vi som använde gnuggisar dagligen

Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks

Vi som frågade chans på någon ny varje vecka

Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och hoppande bönor

Vi som lät mamma fläta hela håret i små flätor när håret var blött, och sen sov på dessa under natten för att få vågigt hår till kommande skoldag

Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm nintendotumme

Vi som är de sista att komma ihåg movieboxen

Vi som hade en hel hylla med filmer som vi spelat in från TV på kassetband

Vi som glömde skrivstilen snabbare än vad vi lärt oss den





Jag kände igen mig i det mesta av dessa punkter, lite roligt faktiskt;P


see yaa

Av Camilla - 21 januari 2009 22:54

Tänker jämt på min pappa när jag hör den här låten. Han har nämligen sjungt denna låt ett antal gånger när vi varit på kryssningar när ajg var yngre, på kareoke då;). Han är för grym min pappa:). Den här gör han riktigt bra. Därför tillägnar jag denna video till min pappa som jag älskar så myycket:D <3<3<3


see yaaa

=)

Av Camilla - 21 januari 2009 21:55

Ja då är jag åter hemma i lägenheten igen då:).. Började dagen med att ha lektion, gick bra:), var inte allt för tråkigt;). Åkte sedan upp på stan med Malin och Jenny, hittade entopp på Gina:). Därefter blev det hemfärd, var hemma en kortis drog sedan till Malin och Jenny:) Drog därefter hem till Kimmen och såg top model och nu är jag är och sitter och kollar på Nalle Puh, Kim tyckte att jag skulle se något annat än never ending story, så sitter och kollar på min andra favorti från barndomen;P haha.. Ska väl snart sova, är faktiskt riktigt trött..


see yaa


Av Camilla - 20 januari 2009 23:54

Ja, ett litet inlägg så här innan jag lägger mig i min säng och sussar. Ligger just noch tittar på en av de kanske absolut bästa filmer någonsin Never ending story. Alla som umgås med mig vet att jag sett den filmen ganska mycket på sistone;) haha men den är så bra så gullig och lättsam:D Det som kanske är det allra bästa med hela filmen är themelåten:D Älskar den!! Tänkte vra snäll och låta er få en chans att lyssna på denna (enligt mig) klassiker.


see yaaa

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards