Alla inlägg under februari 2011

Av Camilla - 13 februari 2011 12:28

Dagens låt är med ett band som jag är uppvuxen med. Älskar nästan alla deras låtar ! Så jag har lite svårt nu att välja vilken av låtarna som ska få den äran att hamna här idag :P Men har nu bestämt mig iaf vilken det blir och det har att göra med att det är den första låten jag kommer ihåg med dom. När jag var liten så spelade min pappa i ett coverband och jag och min syster var ibland med när de repade och den låten som jag kommer ihåg från den tiden är den här!  Riktigt bra låt, älskar melodin!


Dagens låt: Creedence Clearwater Revival - Who will stop the rain

 

Av Camilla - 10 februari 2011 16:43

Ja dagens  låt blir en låt som jag alltid kommer att förknippa med hösten 2010. Hade nog aldrig lyssnat på låten innan den spelades på första kvällen under nollningen, sedan hörde jag nog den låten varje dag i tre veckors tid. På sittningen som avslutade nollningen så sjöngs självklart den här låten ! vilken känsla kan jag säga! Den här låten förknippas verkligen med glädje! Härlig låt som förnkippas med ett härligt gäng ! :D


Dagens låt: Journey - Don´t stop believing



Bifogar även ett klipp från scrubs, gotta love them :)

Av Camilla - 10 februari 2011 16:16

Ja då har det snöat en massa igen! Vad ska det vara bra för? Är trött på eländet.. Mycket trevligare och mer motiverande att promenra utan snön så den förstör lite just nu !.. Nej nu är det väl dags för mig att sätt mig ner och plugga lite ! Borde göra det, verkligen, men är så trött att jag egentiligen bara vill sova!



Av Camilla - 9 februari 2011 17:32

Den här låten var den första låten jag hörde med den här gruppen. Tycker fortfarande att låten är grymt bra och jag gillar gruppen. Dom har gjort många bra låtar. Den här låten lyssnade jag en hel del på under högstadiet/gymnasiet.


Dagens låt: BWO - Conquering America





Av Camilla - 8 februari 2011 18:37

Den här låten är med enligt mig en av de bästa svenska musikern. Hans låtar är hur bra som helst och detta är väl inte den första låten som jag gilalde med honom, men har så många favoritlåtar med honom så visste inte riktigt vilken jag skulle välja nu, men misstänker att det kommer att komma upp fler låtar med honom. Men jag valde just den här låten för det är en riktig sommarlåt och jag längtar verkligen efter sommar just nu :)


Dagens låt: Ted Gärdestad - Sommarlängtan



http://open.spotify.com/track/0IwMaPExxWKcUi5bcuTIXK



Av Camilla - 8 februari 2011 14:28

Ja det är alltid kul när solen tittar förbi, känns som att det var längesen.. Idag har man spenderat förmiddagen nere på uni, känner att jag inte förstår mycket just nu, väldigt rörigt, men hoppas att det blir ite klarare snart :).. Nu ska ajg nog ta tillfället i akt och ta mig en promenad i det vackra vädret :) göttans, sedan ska ajg nog spela lite gitarr :), är riktigt kul att spela just nu, känns som att jag gör lite framsteg och då är det ju extra kul :)


Av Camilla - 7 februari 2011 14:34

Den här låten är ganska så ny, kom 2010.. Tycker bara att det är en väldigt härlig låt och är väl en av många låtar som jag nästan spelade sönder. Har lyssnat en del på gruppen innan, fast har nog mest lyssnat på dom när Robin Williams inte var med i gruppen, men den här låten är som sagt väldigt bra :)


Dagens låt: Take That - The flood

 

Av Camilla - 7 februari 2011 10:23

Då var det en ny vecka igen då :) Idag blir det att plugga, har en del att läsa idag. Sedan är målet att hinna med en promenad och kanske hinna städa lite :P.. Och självklart spela lite gitarr :).. Nej nu ska ajg göra mig en kopp kaffe och äta lite frukost och vakna till liv, känner mig ganska så seg.



Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards